Regionsledelsesmøde
onsdag d.08.01.25. kl. 19.00 Frank og Marianne Graversen, Chamottevej 5,
Muleby, 3700 Rønne.
Tilstede: Frank Graversen, Marianne Graversen og Anette
Sorth-Olsen.
Afbud: Elna Juhl.
A. Dagsorden godkendt.
B. Referatet (á 25.11.24.) godkendt og underskrevet.
C. Orientering:
1. Regionsleder Ref. fra RKU udsendt d.25/11. 22.-23.feb.:
Seminar for RKU, Frank deltager både til RKU og i Gen.forsamling. Kalender er
godkendt. Indbydelse til Dialogmøde d.5/3 for DRK-Træningsudv. på Hotel Scandic
i Odense. Årsmødet: Frank har udarbejdet en Beretning, Anette har lavet en
dagsorden og Marianne har lavet regnskab. Laila Komstedt har skr. bekræftet at
ville opstille til regionsledelsen. Dokumenter m.m. opbevaret hos tidl. Formand
er ikke tilgængelige.
2. Kasserer Regnskabet er revideret og godkendt af revisor.
Marianne fremlægger det til Årsmødet. Pris for Vintertræning er uændret.
Prisstigning på Forår- og Efterårstræning til 480 kr. Hvalpe/Lydighed og 560
kr. for Markprøvetræning.
3. Træning/Markprøve Træningsplaner, instruktører og
terræner er på plads. Priser – se ovenfor.
4. Uddannelse 6/4: Opfølgende kursus for klubbens trænere v/
Carsten Druekær.
5. Skue/Udstilling Intet nyt.
6. PR / Hjemmeside / FB Hjemmesiden er igen oppe at køre.
D. Næste møde Årsmøde d.15.januar 2025 i Åkirkeby Hallerne.
E. Eventuelt Tanja Graversen, Nyker Hovedgade 41, 3700 Rønne
indsættes som Depotbestyrer.
Mødet
indledtes med 1 min. stilhed for vores afdøde Formand Pia Staanum.
A.Valg
af dirigent
John Sorth-Olsen valgt.
Konstaterede at Årsmødet var rettidigt indkaldt i fht. vedtægterne.
B.Valg
af referent
Anette Sorth-Olsen valgt som Referent.
12 fremmødte medlemmer.
C.Valg
af mindst 2 stemmetællere
Jette Kock Jørgensen og Nina Funch valgt.
D.Ledelsen
v/ Frank Graversen aflagde Årsberetning til godkendelse samt planer for
fremtidigt arbejde. (Se Årsberetning vedhæftet som Bilag). Pt. 46 medlemmer. Beretningen
godkendt.
E.Ledelsen
v/ Marianne Graversen fremlagde revideret regnskab til godkendelse og decharge.
Indtægter i alt: 37.190.00 kr.
Udgifter i alt: 46.837,26 kr.
Resultat: - 9.647,26 kr.
Bemærkninger: ””Telefon + DKK” á 1200 kr. = medl.tilmeldt DKK som
Brugsprøvedommere.
F.Valg
til regionsledelsen
Elna Juhl blev genvalgt.
Anette Sorth-Olsen blev genvalgt.
Nyvalgt for 1 år er Laila Komstedt.
G.Valg
af revisor samt revisorsuppleant
John Sorth-Olsen genvalgt som revisor.
Gert Juhl genvalgt som revisorsuppleant.
H.Behandling
af indkomne forslag
Ingen indkomne forslag.
I.Eventuelt
a. Nina Funch modtog den nye 10-års nål fra DRK.
b. Tanja Graversen, Nyker Hovedgade 41, 3700 Rønne er ny Depotbestyrer.
Årsmødet afsluttet kl. 19.38.
Referat v/
Anette Sorth-Olsen.
Årsmøde
den 15.01.2025
Beretningen
fremlægges af undertegnede, årsagen hertil er vores formand Pia Staanum`s
dødsfald den 11. november 2024.
Denne
beretning omhandler Region Bornholms klub år 2024
Efter
valget januar 2024 konstituerede ledelsen sig som følger.:
Pia
Staanum – Regionleder
Frank
Graversen – Viceregionsleder og repræsentant i RKU
Marianne
Graversen – Kasserer
Anette
Sorth-Olsen – Sekretær
Elna
Juhl – Medlem
Regionsledelsen
har afholdt 4 møder
Der
er pt. 46 medlemmer i regionen
Der
har været afholdt 2 trænermøder
I
forbindelsen med efterårets C-Prøve var klubbens trænere på skolebænken og fik
genopfrisket indlærings opgaver og instruktions teknik, instruktør var Carsten
Druekær fra Sjælland.
Det
er blevet besluttet i DRK at indføre et 10 års nål, nålen udleveres til
medlemmer som har været medlem i 10 år. Nålen udleveres første gang i
kalenderåret 2024
Træning
Der
har været afholdt 3 træningspas over året, det var ønskeligt om flere af
klubbens medlemmer deltog i træningen.
Vintertræning
var der 18 deltagere
Forårstræning
var der 18 deltagere
Efterårstræning
var der 17 deltagere
Total
53 hunde til træning over året
C-Prøver
Der
blev afholdt en uofficielt Working
test i marts måned med Hans Jørgen Hansen, Bente Bak og Steffan Iversen fra
Jægerforbundet som dommere
Forårs
C-prøven i maj blev aflyst pga. for få tilmeldte
Efterårs
C-Prøven blev gennemført i september måned med Carsten Druekær som dommere
Der
deltog i alt 30 hunde sammenlagt på begge prøver.
Brugsprøver.:
Der
har været annonceret 4 brugsprøver, kun tilmelding på 2 af disse.
3
beståede med tilhørsforhold i Region Bornholm
DM
for Hold
Der
har igen den første hele weekend i juni været afholdt DM for Hold, desværre var
det ikke muligt at stille et hold fra Regionen
Officielle
Arrangementer.:
Den
sidste weekend i juni blevet tradition for årets eneste officielle prøve,
prøverne afvikles over 3 dage, start med Debutantprøve som en fyraftensprøve
fredag.
Lørdag
blev der for første gang afviklet DRK Novice Cold Game (på vildt) om
formiddagen, eftermiddagen bød på en DRK Beginner
Test og DRK Open WT. Tovholder på weekends arrangement var Betina Hjort, Preben
Jørgensen og Frank Graversen samt god opbakning af klubben medlemmer.
Vi
har modtaget stor ros for arrangementet og flere har ytret at de kommer tilbage
næste år.
DRK
Udstillingsudvalg har afviklet skue på øen i samarbejde med DKK, udstillingen
blev afholdt i Rønne.
Hjemmeside
& PR.
Klubben
hjemmeside er udfordret på teknikken og Marianne Graversen gør et stort arbejde
for at holde hjemmesiden ajour.
Klubbens
Facebook gruppe bruges som informationskilde og vi kan se FB siden er flittigt
besøgt
Økonomi.:
Regnskabet
viser et underskud på knap 10:000 kr., årsagen skal findes i manglende indtægt
ved træning og uofficielle prøver samt klubben har investeret i 3 nye
startpistoler.
Klubbens
3 geværer er indleveret til Politiet til destruktion, da det ikke længere er
tilladt at bruge geværerne til vores prøver
Deltagergebyr
til træning og prøver i regionen forbliver status quo for vintertræningen, men
vi forventer en lille prisstigning for forår og efterårs træning.
Fremtiden.:
Der
planlægges træning 6 gange vinter, forår og efterår 8 gange.
Der
vil blive afviklet 1 uofficiel working
test, 2 C-prøver, Tribbel
arrangement i juni med en debutantprøve, Beginner
Test, Novice Cold Game, DRK Open WT
samt WT i tre klasser.
Brugsprøve
afholdes ved trænings start samt i forbindelse med Tribbel
arrangementet.
En
uddannelsesdag for klubben trænere.
Det
er lykkedes at finde et ny depot, fremover bliver depotet bestyret af Tanja
Graversen og adressen bliver Nyker Hovedgade 41. Nyker. Tak til Tanja og Peter.
Der
er indkommet en kandidat til Regionsledelsen (Laila Komsted)
med Lailas tilgang er ledelsen igen på 5 medlemmer, vi håber på at flere vil
stille sig til rådighed på årsmødet så der
også kan vælges suppleanter
Som
afslutning på denne beretning vil jeg sige tusind tak til alle hjælperne der
har givet et nap med i årets løb. Tak til trænere, prøveledere, dommere,
assistenter, vildt og frysepassere.
En
stor tak til alle vores terrænværter og til vores sponsorer.
Tillykke
til alle, der har opnået gode resultater i det forgangene år, tak for et godt
samarbejde i regionsledelsen og for det sammenhold der blev i forbindelsen med
vores formand bortgang.
På
regionsledelsens vegne ved Viceregionsleder Frank Graversen